دختر مسیحی که هنوز اسلام نیاورده با آرامش خاصی اینگونه جواب می‌دهد که تصمیم گرفته حجاب اسلامی را به این خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده می‌کنند.


به گزارش "بیداری اسلامی"، وقتی ۱۳ ساله بودم یکی از همکلاسی هایم به مدرسه آمد در حالیکه روسری بر سر داشت. هرچند در سالهای دهه ۸۰ میلادی در مراکش اکثر جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند ولی در مدرسه مسیحی شاید استفاده یک دانش آموز مسیحی از پوشش اسلامی کمی عجیب به نظر می رسید. دختران مسیحی با سوالات بسیاری دور دختر را گرفته بودند ولی جواب این سوالات ناگفته را دختر مسیحی که هنوز اسلام نیاورده است با آرامش خاصی اینگونه می دهد که او تصمیم گرفته حجاب اسلامی را به این خاطر استفاده کند که دختران مسلمان از آن استفاده می کنند. 

وقتی دختران همکلاسی بیشتر تعجب می کنند دختر با حجاب اما مسیحی می گوید در دین ما هم بر اساس تقوا و پرهیزگاری و درجه ایمان باید پوشش اسلامی داشته باشیم. پنج سال بعد وقتی وارد دانشکده رباط پایتخت مراکش شدم تعداد همکلاسی هایم که حجاب داشتند بیشتر شده بود. بعد از سالها در حاشیه قرار گرفتن نقاب و حجاب کامل اسلامی امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی زنان مسلمان به جای استفاده از لباس های بلند از حجاب کامل استفاده می کنند و علت این روی آوردن مجدد زنان مسلمان به این نوع حجاب موضوع اصلی کتاب «لیلا احمد» جامعه شناس و استاد دانشگاه هاروارد است که سالهای بسیاری نیز درباره فمینیسم تحقیق کرده است. 

وی در کتابش با عنوان «یک انقلاب خاموش: حیات حجاب از خاورمیانه تا آمریکا» از جریانی صحبت می کند که از کلاس های دبیرستانش آن را احساس کرده و در دانشگاه آن را دیده است. احمد در این کتاب رشد اسلام در کشورهای غربی آنهم با رواج دوباره پوشیه یا حجاب کامل زنان مسلمان را به پازلی تشبیه می کند که قطعات آن همینطور کنار هم قرار می گیرند. 

وی اعتقاد دارد امروز در بسیاری از کشورهای غربی حجاب اسلامی به امری کاملاً اعتقادی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان تبدیل شده است که با اختیار کامل انتخاب می شود و زنان به صورت داوطلبانه در میان این همه تبلیغات علیه اسلام باحجاب می شوند. احمد در کتابش مشاهدات خود را درباره حجاب و گسترش اسلام به عنوان یک انقلاب خاموش بیان می کند و می نویسد شاید احزاب اسلامی حجاب و اسلام را تبلیغ کنند ولی کمتر پیش می آید که حزبی بخواهد اهداف سیاسی خود را در این موضوع دخالت ندهد. 

در بسیاری از جوامع ثابت شده است که شاید پولهایی که از عربستان سعودی می آید بتواند کمی از فعالیت های احزاب اسلامی را بهبود بخشد ولی همیشه انقلاب اسلام موضوعی است که هیچ ارتباطی با جنگ سرد دنیای عرب و احزاب مختلف ندارد بلکه این موضوع یک امر کاملاً جهانی است و به اشخاصی مثل مقامات سعودی یا جمال عبدالناصر مصری ارتباطی ندارد. همیشه در دنیای عربی بین سکولارها و رادیکالهای وهابی رقابت شدید برقرار بوده و وهابی ها تنها برای افزایش تعداد با حجاب ها و اشخاص هم شکل خود سرمایه گذاری می کنند. ولی برخلاف این گروههای وهابی امروزه مسلمانان در دانشگاهها بدون پول و با درس و نصحیت اسلام را اشاعه می دهند که لزوماً دانشجویان فلسفه یا علوم انسانی نیستند بلکه دانشجویان پزشکی و مهندسی با اینکه به علوم فقهی و قانونی اسلامی آشنایی کامل ندارند ولی خود از مراجع اصلی تبلیغات برای گسترش دین اسلام محسوب می شوند. 

احمد که پیش از این کتاب مشهور زن و جنس در اسلام را نوشته است درباره کتاب جدیدش و موضوع آن اعتقاد دارد در جوامعی مثل آمریکا که برای پوشیدن هرچیزی آزاد هستید، دین اسلام به سرعت پیشرفت می کند که عمده ترین قشر مخاطب آن نسل جدید متولد شده در این کشور محسوب می شوند. وقتی سازمان های اسلامی مثل انجمن اسلامی آمریکای شمالی برای دوره جدید ریاست خود زنی به نام «اینگرید ماتسون» را انتخاب می کند به صورت خودجوش دستورات قرآن برای جایگاه زن در دین اسلام تبلیغ می‌شود و انتشار ترجمه انگلیسی قرآن توسط لاله بختیار در شیکاگو تمام سلسله مراتب قید شده در دین مسیحیت به خصوص ارتدکس ها برای زنها را به طور جدی زیر سوال می برد که نتیجه آن روی آوردن زنان مسیحی به دین اسلام است. 

امروزه در کشورهای غربی زنان مسلمان با وجود فشارهای سیاسی روی مسلمانان با حجاب اسلامی سعی می کنند با فعالیت های مستمر خود ثابت کنند که اسلام تمام قوانین خود را برای پیشرفت زنان قرار داده است.