حجت‌الاسلام علی مخدوم، رئیس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آمادگی کارشناسان این مرکز حوزوی برای پاسخ به سؤالات فقهی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: «در این مرکز روزانه به ده هزار سؤال دینی پاسخ داده می‌شود.»
پاسخگویی ۲۴ ساعته پیامکی به سؤالات شرعی مردم
رئیس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی استفاده از تلفن را به تنهایی در امر پاسخ‌گویی به سؤالات مردم کافی ندانست و خاطرنشان کرد: «برای جبران این محدودیت، پیامک شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ به ظرفیت‌های ارتباطی مرکز اضافه شده که کمتر از یک سال است از عمر آن می‌گذرد.»

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان سال گذشته این ظرفیت وجود نداشت و امسال به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی مرکز با مردم در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: «مردم می‌توانند در ساعت‌هایی که ارتباط اینترنتی و تلفنی برقرار نیست، سؤال‌های فقهی خود را با تعیین مرجع تقلید از طریق پیامک برای کارشناسان مرکز ارسال کنند.»

حجت‌الاسلام مخدوم ارتباط ۲۴ ساعته با کارشناسان حوزوی را یکی از مزیت‌های استفاده از پیامک دانست و تصریح کرد: «به سؤالاتی که از طریق پیامک ارسال می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن و حداکثر یک روز پاسخ داده خواهد شد.»

پاسخگویی شرعی به سؤالات مردم با شماره ۰۹۶۴۰ به صورت رایگان
وی یادآور شد: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به نشانی www.pasokhgoo.ir و درگاه ورودی www.pasokhgoo.org و همچنین شماره ۰۹۶۴۰ آماده دریافت سؤالات دینی مردم در طول ماه مبارک رمضان و ماه‌های دیگر است.

رئیس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با بیان این‌که سالانه بیش از سه تا چهار میلیون ارتباط منجر به پاسخ با مردم در این مرکز انجام می‌شود، گفت: «کارشناسان مرکز، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ آماده پاسخ‌گویی به سؤالات مردم هستند.»

حضور ۴۰۰ کارشناس حوزوی برای پاسخگویی تلفنی 
وی با اشاره به حضور فعال 100 کارشناس حوزوی در کرسی‌های پاسخ‌گویی به سؤالات دینی از طریق مسیرهای مختلف و فعالیت ۴۰۰ روحانی فعال در این عرصه، اظهار داشت: «در ماه مبارک رمضان به جز جابه‌جایی برخی از کارشناسان تغییر خاصی نخواهیم داشت.»